Shockwavetherapie

Behoort u tot de grote groep mensen die van alles geprobeerd heeft om verlost te worden van uw chronische pijn? Hebben andere behandelingen weinig tot niets geholpen? Dan is de nieuwe shockwavetherapie wellicht de uitkomst.

Wat is shockwavetherapie?

Schokgolven (shockwaves) kent u al, denkt u maar een aan wat er gebeurt als een vliegtuig door de geluidsbarrière gaat. De schokgolf die daarbij ontstaat wordt door de lucht geleid en laat van afstand uw ramen trillen.

De golven uit het shockwaveapparaat kunt u hiermee vergelijken. Shockwaveapparatuur wekt schokgolven op met relatief veel energie. Deze schokgolven worden met een behandelhandstuk op de pijnlijke plek in het lichaam afgegeven. De golven verplaatsen zich door het lichaam naar de locatie van de aandoening.

Shockwavetherapie stimuleert de zelfhelende werking van het lichaam

Bij shockwavetherapie wordt de energie in het pijnlijke weefsel opgenomen. Het lichaam reageert door het vrijmaken van verschillende herstelstimulerende stoffen. Sommige stoffen bootsen een milde ontstekingsreactie na, andere stoffen stimuleren het herstel van het weefsel en verbeteren de doorbloeding op de plaats van de aandoening. Beide reacties hebeben een snel weefselherstel tot gevolg.

Herkent u één van deze klachten?

• Tennis- of Golferselleboog
• Pijnlijke nek, schouder en/of rug (langdurig en bijna altijd op dezelfde plek)
• Schouderproblemen met of zonder verkalking
• Pijn rondom de knie of enkel
• Langdurige achillespeesproblemen
• Hielspoor
• Langdurige pijn onder de voetzool

Met slechts enkele shockwave behandelingen bent u snel van uw pijn af.

Locatie Lankforst
Ma t/m Vr 08:00 - 18:00 uur